Кілька примірників у наявності
Діагностичний адаптер-сканер
OBD з функцією WI-FI підтримує системи :Android,IOS,Windows
Що ж таке OBD? Ця незрозуміла абревіатура розшифровується як
On-board diagnostics - бортова діагностика. Спочатку подібна система була
необхідна для контролю за шкідливими викидами автомобілів, але з часом
функціонал розширювався.
Відразу обмовлюся, що з моменту першої згадки про подібних системах в 50-х
роках минулого століття і першого застосування їх родоначальника в 1980 році
на концерні GM минуло багато часу, а відповідно мінялися і протоколи. На даний
момент актуальне протокол OBD-2, розроблений у середині 90-х років та
застосований в наш час, про нього і піде мова.
Що ж уміє цей пристрій?
Як прочитати код помилки?
У OBD II несправність характеризується за допомогою діагностичних кодів
несправностей (Diagnostic Trouble Code — DTC). Коди DTC по специфікації J2012
виглядають як комбінація однієї літери і чотирьох цифр
Першу букву називають альфа-покажчиком DTC, вона вказує в якій частині
автомобіля виявлений збій або несправність. Вибір літери (P, B, C або U)
визначається діагностуються блоком управління.
P (двигун і трансмісія);
B (кузов);
З (шасі);
U (мережеві комунікації).
Другий символ — найбільш суперечливий. Він показує, що визначив код. 0
(відомий як код P0). Базовий, відкритий код несправності, визначений
Асоціацією автомобільних інженерів (SAE). 1 (або код P1). Код несправності,
визначається виробником автомобіля. Більшість сканерів не можуть розпізнавати
опис або текст кодів P1. Однак такий сканер, як, наприклад, Hellion, здатний
розпізнати більшість з них. Асоціація SAE визначила вихідний перелік
діагностичних кодів помилок DTC. Однак виробники стали говорити про те, що у
них вже є власні системи, при цьому ні одна система не схожа на іншу. Система
кодів для автомобілів Mercedes відрізняється від системи Honda, і вони не
можуть використовувати коди один одного. Тому асоціація SAE пообіцяла
розділити стандартні коди (P0) та коди виробників (P1).
Третя цифра позначає систему, де виявлений збій або несправність. Дивлячись на
неї, можна сказати, яка система несправна, навіть не дивлячись на текст
помилки. Третя цифра допомагає швидко ідентифікувати область, де виникла
проблема, не знаючи точного опису коду помилки.
1. Паливно-повітряна система.
2. Паливна система (наприклад, інжектори).
3. Система запалювання.
4. Допоміжна система обмеження викидів, наприклад: клапан рециркуляції вихлопних газів (Exhaust Gas Recirculation System - EGR), система впуску повітря у випускний колектор
двигуна (Air Injection Reaction System - AIR), каталітичний конвертер або
система вентиляції паливного бака (Evaporative Emission System - EVAP).
5. Система управління швидкісним режимом або холостим ходом, а також відповідні допоміжні системи.
6. Бортова комп'ютерна система: модуль управління двигуном (Power-train Control Module - PCM) або мережу зони контролерів (CAN).
7. Трансмісія або ведучий міст.
8. Трансмісія або ведучий міст.
Далі йде
Індивідуальний код помилки
Четвертий і п'ятий символи потрібно розглядати спільно. Вони зазвичай
відповідають старими кодами помилок OBDI. Ці коди, як правило, складаються з
двох цифр. В системі OBDII також беруться ці дві цифри і вставляються в кінець
коду помилки - так помилки легше розрізняти.
Тепер, коли ми ознайомилися з тим, як формується стандартний набір
діагностичних кодів помилок (DTC), розглянемо в якості прикладу код на
картинці DTC P0304. Навіть не дивлячись на текст помилки, можна зрозуміти, в
чому вона полягає. Буква Р говорить про те, що помилка виникла в двигуні.
Цифра 0 дозволяє укласти, що це базова помилка. Далі слідує цифра 3,
відноситься до системи запалювання. В кінці ми маємо пару цифр 04. В даному
випадку ця пара цифр говорить нам про те, в якому циліндрі має місце пропуск
запалювання. Збираючи всі ці відомості воєдино, ми можемо сказати, що виникла
несправність двигуна з пропусками запалювання в четвертому циліндрі. Можете
потренуватися на другому код з картинки зверху або подивитися значення кодів
на специфік…