Ми звикли розглядати булінг як проблему протистояння двох сторін:
«агресивного» булера і «затюканої» жертви. Але булінг — це ціла екосистема, на
яку впливають не лише відносини дітей, а й відносини дітей і батьків, батьків
і вчителів, шкільні правила й норми, атмосфера школи, традиції, сучасні
історичні події тощо. Тому, щоб зрозуміти природу булінгу, треба зрозуміти, як
функціонує група та що є внутрішнім рушієм для учасників цькування.
Авторка детально розписує причини й види булінгу, роль кожного учасника групи,
а також ролі дорослих, які є модераторами соціальної взаємодії між дітьми. Як
учителям працювати з учнями, що мають поведінково-емоційні розлади? Як батькам
говорити з дітьми, які є булерами або зазнають булінгу? Чому і яким чином
батьки та школа мають співпрацювати, щоб мінімізувати негативний вплив булінгу
на життя і здоров’я дітей? Якою має стати школа, аби бути вільною від булінгу?
Відповіді та покрокові інструкції – на сторінках книжки, яка назавжди змінить
ваше ставлення до цієї проблеми.
Шкільний булінг — це не «страшилки» сучасного світу. Багато людей стикалися з
цим видом цькування, ще коли навіть такого поняття не виокремили. Довгі роки
його не визнавали проблемою, а лише одним з елементів побудови ієрархії у
шкільній групі. Однак булінг не є нормою, і часто набуває форм, що ведуть до
психічних чи фізичних травм у дітей. Ця корисна книжка допоможе дорослим —
батькам, вчителям, шкільному керівництву, — зрозуміти сутність та особливості
цього явища і навчитися на практиці запобігати чи нівелювати його негативний
вплив на дітей у навчальному процесі.