Виробник: Інший виробник
Тематика: Художня література
Томас Вулф Додому вороття немає роман Томас Вулф. Додому вороття немає. Москва Художня Література 1977р. 733 с. переплет: твердий, звичайний формат. Останній, виданий посмертно роман одного з найбільших письменників Америки XX століття - Томаса Вульфа. Найбільш зріла з усього ним написаного і остросовременная зі своєї проблематики, книга належить до числа найбільш значних соціально - критичних романів, створених літературою США. Стан: гарне Літературна діяльність Томаса Вулфа тривала трохи більше десяти років, але Вулф по праву зайняв місце серед провідних прозаїків США. Фолкнер визнавав його найбільшим письменником свого покоління."Додому вороття немає" - останній, найбільш зрілий, виданий уже посмертно роман Томаса Вулфа. Герой роману - Джордж Веббер, молодий письменник, який не зумів знайти свого місця у часи економічної кризи 30-х років. Вулф створив на сторінках роману реальну Америку, населену реальними людьми. Америку часів Великої депресії, Америку перед обличчям зародження фашизму... Як же складно писати про таких книгах. Занадто исповедален стиль автора, по-справжньому щиро Вулф намагається відкрити читачам письменницьку душу. А так як книга вийшла посмертно, вона виглядає заповітом.Канва роману проста і невибаглива – початківець письменник Джордж Веббер після написання першої книги, а потім її опублікування в муках створює другий роман. Весь зміст твору підпорядковано цій головній темі. Думаю, що для будь-якої творчої людини близькі і зрозумілі муки і поневіряння головного героя. І життя молодого автора, з одного боку підпорядкована прагненню реалізувати себе, створити гідне твір, довести не випадковість успіху першої книги, досягти слави. Але з іншого боку, події відбуваються на тлі головного біржового краху в США ХХ століття в жовтні 1929 року, тобто Томас Вулф максимально використовує текст, щоб показати гостру кризу в американському суспільстві, своєрідний злам епох, коли вирішувалися питання життя і смерті для більшості громадян країни. Не було людей в той час, кого б не торкнувся цей колапс економіки США. Тому роман показує переломний момент життя початківця письменника на тлі гиперкризиса суспільства. А завершальними главами книги стають події на тлі наближення світової катастрофи – в Німеччині 1936 року проходять Олімпійські ігри. Джордж Веббер півроку знаходиться в суспільстві новонароджуваного гітлерівського фашизму.Незважаючи на суворий сюжет, послідовне дія роману, все-таки твір дробиться на епізоди. Дуже багато сторінок виглядають, як відволікання на докладну розповідь не про головного героя, молодого письменника Джорджа Уеббері, а про людей, що його оточують. Звичайно, основна дія пов'язане з РР, але деколи в тексті автор залишає його на довгі, довгі сторінки, щоб розповісти нам про його коханій жінці Естер, талановитої художниці театральних постановок, її чоловіка містера Джека, процвітаючому ділки з Уолл-стріт, редакторі Лисхоле Эдвардсе, безсумнівно улюбленому образі автора, і багатьох інших персонажів від офіціанта до великих видавців. Книга населена численними дійовими особами, дуже живими і різноманітними.Про кожного з персонажів можна довго говорити, але особливо хотілося б зупинитися саме на Лисхоле Эдвардсе, першому редакторі, який повірив у талант Веббера, випустив його дебютну книгу. Дуже докладно Вулф зупиняється на образі Лиса, детально описує цю видатну особистість, своєрідну і дивну, особливу і неповторну. Звичайно, цей характер заслуговує окремої уваги, і пильного вивчення (здається мені, що подібний типаж я зустрічаю вперше). Цікаво, що сам Джордж визначає Лисиця як Проповідника – Экклизиаста.«... десять років він дивився, як працює Лис Едвардс, і прекрасно знав, що для цього потрібно: живе негаснущее полум'я серед мороку, спокійне, невпинне і невпинне напруга, вперта воля — довести до кінця те, заради чого це полум'я горить і що усвідомлює дух; і яка це невисловлена борошно, б'єшся з усіх сил, щоб досягти мети, як-то здолати загальне протидія, сліпе і тупе войовниче неуцтво, ворожість, забобони, нетерпимість... а проти теб…