Всі категорії
Додати товар

Образок кулон ладанка підвіска чудо св. георгія про змія. акімов

3950 грн
Опис

Техніка виконання: Мініатюрний рельєф, лиття, позолота, чорніння. Ручна робота. Матеріали: Срібло (925). Срібло (999). Розміри: 3,5х2,6х0,3 Опис Великомученик Георгій — один з найулюбленіших християнських святих. На Русі його шанування відомо вже з XI століття. З XII століття вмч. Георгія стали зображувати в образі змієборця і іменувати Побідоносцем. Ім'я мученика переінакшували на російський манер, шануючи як Егорія, Єгора, Юрія. Князі шанували святого як покровителя воїнів, а селяни молилися йому про свою худобу. Пам'ять вмч. Георгія святкується тричі в році: 16 листопада, 9 грудня і 6 травня. День преставлення, 6 травня, називається Юр'євим днем і відзначається з особливою урочистістю. Вмч. Георгій († 303) був римським воєначальником. У роки гоніння імператора Діоклетіана на християн він оголосив себе християнином і добровільно піддався жахливим мукам. Але Ангел Божий стояв поруч з ним і, як розповідає житіє святого, чудесно зцілив її рани. Георгія заточили в темницю. Місцеві жителі стали підкуповувати стражників і ходити до нього зі своїми потребами. Якось прийшов бідняк-язичник по імені Гликерий. Він просив воскресити його єдиного полеглого вола. Георгій пошкодував селянина і воскресив тварина. Гликерий прославив Христа і незабаром помер як мученик. Чудо воскресіння вола стало основою шанування св. Георгія як покровителя скотарства. Одного разу вночі до мученику явився Сам Господь, надів йому на голову вінець і кінець сповістив його земних страждань. На наступний день Георгію відрубали голову. Але чудеса святого продовжувалися. Незліченне число разів він приходив на допомогу нужденним в його захисті. Самим знаменитим його посмертним дивом стало позбавлення від змія лівійської принцеси Єлизавети. Близько Бейрута в озері оселився змій, отруйний сморідним диханням все живе. За порадою ідолів мешканці вирішили віддавати в жертву чудовиську своїх дітей. Першим випала черга принцеси. Її одягнули в кращі одягу і послали на поживу. Горько плакала принцесса, ожидая страшной смерти. Но вдруг ей явился юноша на белом коне с копьем в руках и спросил ее, зачем она здесь стоит и ожидает погибели. Потом небесный воин перекрестил выползшего змея «во имя Отца, и Сына, и Святого Духа», прижал его гортань копьем к земле и попрал конем. Но не убил. Он велел принцессе самой связать его и отвести в город, чтобы жители вместе уничтожили его. С древних времен Православная Церковь толкует это чудо символически. Все в повествовании имеет внутренний духовный смысл. Озеро и змей означают ад и дьявола, принцесса — человеческую душу, а жители города — несчастных грешников, добровольно губящих ее. Поэтому и вопрошает принцессу св. Георгий: «Зачем стоишь здесь и покорно ожидаешь вечных мук? Борись и уповай на Бога!» Святой помогает человеку в борьбе с грехом, побеждает, но не истребляет его. Человек сам должен побороть свой грех и освободить от него душу. Уже в XIV веке появились иконы, где изображался не весь сюжет сказания, а только вмч. Георгий Победоносец, как вихрь налетающий на змея и поражающий его в пасть копьем. Из небесного сегмента в углу его благословляет Божественная десница. Такое изображение как символ неизбежной победы добра над злом, Бога над силами ада с XVI века входит в Российский герб: щит с вмч. Георгием защищает грудь двуглавого орла. Такое же изображение св. воина с XVI века чеканилось и на деньгах (от «копьеносца» и произошло слово «копейка»). Золотые монеты с образом св. Георгия были первой воинской наградой на Руси. Пізніше найпочеснішою військовою нагородою в Росії став Георгіївський хрест. Лаконичный образ Георгия Победоносца представлен и на настоящем охранном медальоне. Скачущий всадник помещен внутрь кольца, по которому бежит волнообразный орнамент, подчеркивающий динамику всего изображения. Внизу подпись на церковнославянском языке: «Чудо св. Георгия о змие». На обороте — фигура льва, вплетенная в растительный орнамент. В Священном Писании лев представляется символом людей, отличающихся особою силою, властью и могуществом (Дан. 7, 4), а львиному рыку уподобляется Божественное слово (Иов. 4, 10–11; Ам. 3, 4–8). Р…

Стан: Новий
Колір:
  • Різнокольоровий

Схожі товари