Всі категорії
Додати товар

Модель з картона бронекатера пр.1125

312 грн
Опис

картонна модель у масштабі 1:100 у наборі 2 моделі 4 модифікації

формат А4

Історична довідка: 12 листопада 1931 року командування Робоче-селянського
Червоного флоту (РККФ) затвердило технічне завдання створення двох типів
бронекатерів.

Великий бронекатер, що призначався для річки Амур, передбачалося озброїти
двома 76-мм гарматами, що знаходяться в двох танкових вежах, а малий
бронекатер - одним 76-мм гарматою в вежі. Також на бронекатерах планувалося
здійснити встановлення двох легких веж із 7,62-мм кулеметами. Осаду великого
бронекатера має бути не більше 70 см, а малого -- не більше 45 см. Кораблі
мали задовольняти залізничним габаритам СРСР при перевезенні залізницею на
платформі.

22 червня 1932 року технічне завдання було видано організації
«Ленречсудопроект». Для бронекатерів було обрано вежі та гармати від танка Т28
та бензинові двигуни ГАМ-34.

У жовтні 1932 року «Ленречсудопроект» закінчив роботу з проектування кораблів.
Великий бронекатер отримав назву «Проект 1124»; малий - "Проект 1125". Ці
кораблі схожі по конструкції.

1934 року Зеленодольський завод імені А.М. Горького отримав оборонне
замовлення на будівництво нових для того часу кораблів - річкових бронекатерів
проектів 1124 та 1125; за 10 років їх було збудовано 154 одиниці].

За іншими даними флот і НКВС замовили 32 катери. У травні 1937 р. планували
здати 16 для Амурської флотилії, і 8 для Дніпровської флотилії в IV кварталі
1937 року. У перших числах квітня 1937 року Зеленодольський завод здав
Амурській флотилії 16 катерів ін. № 31, 32; 33; 34; 35; у Стрітенському загоні
8-й дивізіон - № 85; №86; №87; №88; в Іманському загоні 9-й дивізіон - № 95;
№96; №97; № 98. Таким чином, можна зробити висновок, що 3 бронекатери проекту
1125 призначалися для НКВС. У грудні 38 - січні 39 рр. Зеленодольський завод
здав Дніпровській флотилії 8 бронекатерів типу 1125 із встановленими вежами
Т-28 та ПБК-5. А всього 1939 р. ВМФ отримав 18 малих бронекатерів, з них 4
побудував завод ім. А. Марті у Ленінграді. Перші 18 бронекатерів ін. 1125
вступили в дію в 1938-39 рр.. І оскільки частина з них увійшла до Амурської
флотилії, то їх тепер уже складно називати «дніпровськими». До початку Великої
Вітчизняної війни за поліпшеним пр 1125У заклали кілька десятків катерів і
закінчили лише близько 10 корпусів. Здачу їхньому флоту зірвала відсутність
веж МУ. Частину дніпровських катерів відправили на Амур. На 1 січня 1941 р.
промисловість побудувала 172 бронекатери проектів С-40, 1124 і 1125. Але через
брак танкових веж до початку Великої Вітчизняної війни, до ладу увійшов лише
71 - 44 входили в Амурську флотилію і Амурський прикордонний, на Дунаї, 4 - у
Шхерному загоні Балтійського флоту, і 1 (проекту С-40) - на річці Амударья.

По 2-му джерелу катерів проекту 1125 побудували 248. По 3-му джерелу катерів
проектів 1124 і 1125 побудували 302. Розбіжності в даних, ймовірно, через те,
що в 1-му джерелі можуть бути не враховані бронекатери передані прикордонним
військам а також катери не встигли ввійти до складу флоту до закінчення
Великої Вітчизняної війни і ввійшли у флот до кінця 1945, а тільки в Амурську
флотилію після 9.05.1945 до кінця 1945 року увійшло 30 бронекатерів проектів
1124 і 1125. м джерелі не враховано бронекатери побудовані після 1945 р., а
1946 -- 47 рр. їх побудували 54 за 4 джерелами.

Головним конструктором "проекту 1125" був Бенуа Юлій Юлійович.

Стан: Новий
Колір:
  • Різнокольоровий
Розмір:
  • Onesize
Упаковка:
Картонна пачка

Схожі товари